Epopeea masinii nationale

Totul a inceput in anul 1999, cand grupul Renault cumpara pachetul majoritar al Dacia. Insa marea schimbare nu avea sa se produca inca. Prima Dacie francezo-romana a fost Super Nova. Singura noutate era motorul Renault care reusea sa duca viata masinii pana peste pragul psihologic al masinii romanesti de 100.000 km.

Prima mare lansare asteptata de tot romanul a fost Solenza. toate buletinele de stiri se imbulzeau sa ne arate schite ale noii masini. In unele chiar semana cu clasa C de la Mercedes. Dezamagirea a fost de proportii cand, la lansare, Dacia Solenza semana cu o… dacie. de fapt era o Super Nova stilizata.

Anul 2004 avea sa aduca Logan. Prima masina romaneasca ce avea sa fie supusa testelor Euro NCAP. avea sa obtina fabulosul scor de trei stele, fapt dovedit de nenumarate ori de atunci pana acumin miile de accidente soldate cu raniti si morti. Masina era  sub standardele celorlalte masini din categoria sa, modelul de baza fiind lipsit de Abs si air-bag pasager. Intr-un cuvant era o masina ieftina. din nou singurul aspect pozitiv era motorul Renault. Intre timp s-au facut multe face lift-uri la acest model, chiar s-au introdus motorizari noi, cu varful de gama, motorul sport 1.6 16v, ce dezvoltain jur de 107 bhp. Bineinteles a aparut MCV si alte variatiuni pe aceeasi tema.

Anul trecut in schimb a aparut Dacia Sandero. Se pare ca a fost foarte apreciata, dat fiind ca a fost desemnata masina anului in Romania. totusi eu cred ca doar spiritul nationalist si adunarea tuturor pentru a face front comun in scopul promovarii „masinii nationale” inainte de criza. Mie nu mi se pare asa de buna. intradevar parca au reusit sa o faca mai frumoasa, dar tot nu se ridica la standardul internatonal.

in sfarsit marea veste este lansarea oficiala a Sandero Stepway. Caroserie inaltata cu 20mm, ceva aparatori de plastic si in rest tot Sandero. Pe langa asta costa in jur de 10 mii.

concluzia este ca desi am sperat ca Renault sa transforme Dacia in modul in care Volkswagen a transformat Skoda sau Seat, s-a reusit doar aducerea unor motoare mai bune si eventual niste dotari mai mult sau mai putin functionale(abs la Logan e cam dgeaba). Acum nici acar nu se poate spune ca este o masina ieftina…

Anunțuri
Published in: on Iunie 18, 2009 at 5:36 pm  Lasă un comentariu  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://vladlacisco.wordpress.com/2009/06/18/epopeea-masinii-nationale/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: